Week 3 - Reisverslag uit Nevis, St. Kitts and Nevis van Michelle-Sanne - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Nevis, St. Kitts and Nevis van Michelle-Sanne - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Michelle en Sanne

14 April 2017 | St. Kitts and Nevis, Nevis

Lieve Allemaal,

Hier weer even een update van ons Caribische leven.
We hebben deze weken veel met muziek gedaan, het begon bij een live optreden op het strand van een hele goede band. Iedereen stond te dansen of was lekker een drankje aan het drinken.
Afgelopen weekend zijn we naar het Blues festival geweest op Ouali Beach, dat was echt geweldig! De sfeer was top en de bands die kwamen optreden waren super goed! Ook was er een band uit Nederland. Toen de optredens over waren kwamen alle artiesten op het festival chillen. We konden toen weer even lekker Nederlands praten met die jongens.
Eigenlijk is er elke dag wel een mogelijkheid om iets leuks te doen waar muziek bij is, zo was er ook een rooftop jamsessie bovenop een beachbar, dat was vrij knus maar heel leuk!

Ons onderzoek begint nu echt te lopen, we zijn naar de eerste mensen geweest die deelnemen aan ons onderzoek. Ook hebben we op de school voor speciaal onderwijs op St. Kitts een presentatie gegeven voor een groot deel van de ouders. We zijn daarna een nachtje op St. Kitts blijven slapen. Het valt erg op dat op St. Kitts handicaps veel beter geaccepteerd zijn dan op Nevis, daar hangt nog veel meer een schaamte cultuur.

We zijn uitgenodigd om te komen eten bij een familiediner van een Amerikaanse Engelse familie, we hebben hun zoons leren kennen op het eiland. Beide families zijn erg gastvrij en heel erg aardig!

Met die twee jongens hebben we een wandeltocht gemaakt naar een plantage en zijn daarna naar een heel mooi strand geweest waar we konden snorkelen!

Chris (de Amerikaanse jongen) was afgelopen week jarig en gaf een BBQ op het strand! Hier kunnen wij wel aan wennen ;)

Langzaam aan kennen we steeds meer mensen op het eiland, vaak kennen zij ons al eerder dan dat wij hun kennen omdat wij hier natuurlijk best erg opvallen... Maar dat is ook wel weer grappig

Dit was het weer voor deze week!

Liefs Michelle en Sanne

• 14 April 2017 - 18:25

Ilse:

Tja, ik proef wel wat verschil tussen het Caribische leven en het Leidse. Ik zou zeggen....... blijven!!!

• 14 April 2017 - 18:28

Erik:

Dag meiden,
    Het is wel hard werken hè, zo'n minor

• 14 April 2017 - 19:44

Margriet:

Wat hebben jullie toch een heerlijke tijd daar!En niet naar Ilse luisteren hoor! Leiden is ook leuk!!!

• 15 April 2017 - 00:49

hahah jaa het is soms ook hard werken pap! (data analyseren met een biertje in een strandtent)
    Nee het is hier heerlijk!

• 17 April 2017 - 16:07

Loes:

Wat hebben jullie het toch heerlijk daar!!! Is het af en toe werken en veel genieten of andersom? Ik hoop veel genieten

• 18 April 2017 - 09:05

Heleen:

Klinkt wel als een ideale combinatie van het nuttige met het aangename verenigen... mooie foto's trouwens.Ga vooral door waar jullie mee bezig zijn.... Hartelijke groet uit een fris Nederland

• 23 April 2017 - 13:03

Linda:

Leuk om jullie te volgen, het dagelijks leven maar ook het doel van jullie bezoek. Ik zou zo meteen heel graag de uitkomsten van jullie onderzoek willen lezen. Heel veel succes en vooral plezier!