Week 1 - Reisverslag uit Nevis, St. Kitts and Nevis van Michelle-Sanne - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Nevis, St. Kitts and Nevis van Michelle-Sanne - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Michelle en Sanne

23 Maart 2017 | St. Kitts and Nevis, Nevis

Hallo Allemaal!

Via deze weg willen we jullie een beetje op de hoogte houden van onze avonturen.
De eerste paar dagen op Nevis zitten er al op.
We zijn zondag na een lange reisdag goed aangekomen. Alleen Sanne haar koffer stond nog op st. Maarten, maar die werd de volgende dag keurig voor de deur afgeleverd.

Op maandag hebben we lekker gerelaxed en zijn we te voet naar het strand gegaan. Verder hoefde we nog niet zo veel van dr. Liburd omdat we net waren aangekomen.
Dinsdag hebben we in de ochtend aan ons onderzoek gewerkt en in de middag hebben we de fietsen laten maken (alle banden waren kapot) zodat we ons wat beter kunnen bewegen over het eiland.

Woensdag ochtend hadden we een drukke planning, we begonnen onze dag bij het ministerie of gezondheid, we hebben kort kennis gemaakt met de minister. daarna gingen we door naar de Premier!!! We vonden het allebei best een beetje spannend, maar vanaf het moment dat we zijn kantoor binnen stapte was de spanning weg, het was een hele vrolijke en aardige man. Ook met hem hebben we even kennisgemaakt en uitgelegd wat we hier komen doen. Daarna moesten we weer door om de minister van educatie te ontmoeten.
Toen alle belangrijke afspraken achter de rug waren heeft dr. Liburd ons meegenomen op een tour over het eiland. Hij heeft ons voorgesteld aan veel lokale vrienden van hem, bij de watersportactiviteiten, het paardrijden en de strandtenten.
In de middag gingen we weer lekker naar het strand en hebben we nog meer lokale mensen ontmoet. Iedereen is hier heel erg vriendelijk en ze zijn erg geïnteresseerd.
Vandaag zijn we naar een workshop geweest over de preventie van Non-Communicable diseases. Het was heel erg leuk om te zien hoe alle betrokken mensen hun mening uiten hier, ze zijn erg uitbundig en niet bang om een discussie te voeren. Wij werden ook erg betrokken in de workshop, ze waren steeds erg benieuwd hoe het er bij ons in Nederland aan toe ging of hoe dingen geregeld zijn bij ons.

Dit zijn voorlopig de highlights van ons verblijf hier.
We genieten enorm van het strand, de pelikanen die steeds de zee in duiken om vis te vangen en alle aardige en gastvrije mensen.

We denken dat we het hier wel 3 maanden vol kunnen houden!

Liefs
Michelle en Sanne

• 23 Maart 2017 - 23:22

Luuk:

Een goed en leuk begin zo te lezen!
    Veel succes verder.
    Good luck and . . . Have fun !

• 24 Maart 2017 - 06:36

Ilse:

Hoi meiden, naar het strand, ontmoetingen met premier en ministers, paardrijden..... ik dacht dat jullie daar gingen werken

• 24 Maart 2017 - 06:38

• 24 Maart 2017 - 07:05

Margriet:

Wat hebben jullie er al een leuke eerste week op zitten!

• 24 Maart 2017 - 09:35

Loes En Joke:

Zijn jullie de VIP's op het eiland, ministers, rondgereden!
    Wat heerlijk om dit mee te maken geniet er volop van

• 24 Maart 2017 - 15:36

Lida:

Kijk uit dat jullie je niet oververmoeid raken