Week 2 - Reisverslag uit Nevis, St. Kitts and Nevis van Michelle-Sanne - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Nevis, St. Kitts and Nevis van Michelle-Sanne - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Michelle en Sanne

01 April 2017 | St. Kitts and Nevis, Nevis

Hallo Allemaal!

Hier weer even een update van al onze bezigheden.
Vrijdag (24/03) hebben we een bezoek gebracht aan de school voor kinderen met een handicap op Nevis, waar ze de Special Olympics hadden georganiseerd. We mochten kijken en hebben met wat docenten gepraat over ons onderzoek. Het was leuk om te zien hoe enthousiast alle kinderen en docenten waren! ze gaven ondanks de hitte de volle 100%
Afgelopen zondag ((26/03) zijn we uitgenodigd door de moeder van Dr. Liburd om bij haar te komen lunchen. Ze had heerlijk gekookt voor ons, en Dr. Liburd vond het erg leuk om ons zijn ouderlijk huis te laten zien en de omgeving waar hij is opgegroeid. Daarna kregen we een tour van Dr. Liburd door het regenwoud van Nevis. Het was prachtig! En we hebben aapjes gezien!! :) Ook viel het ons tijdens deze tour op dat er een groot verschil is tussen rijk en arm op het eiland. Zo gingen we langs bij een nicht van de dokter die in een heel klein en stinkend hutje woont, omringd door varkens en andere dieren. Hier schrokken we best een beetje van.
Daarna zijn we verder gegaan met de voorbereidingen voor de presentatie op St. Kitts van woensdag. Woensdag gingen we vroeg op pad, we hadden de eerste ferry naar St. Kitts. Die vervolgens ongeveer 3 kwartier te laat vertrok (echt Caribisch). We waren best wel zenuwachtig voor de presentatie en helemaal toen we in het ziekenhuis aankwamen en zagen hoeveel stoeltjes er stonden.... Toen we eenmaal gingen beginnen was ook bijna elk stoeltjes bezet (ongeveer 60 mensen!!!). Maar het ging voor ons gevoel super en het is fijn dat iedereen ons even heeft gezien en weet wat wij hier komen doen, zodat ze ons ook verder kunnen helpen met ons onderzoek.
Toen de presentatie voorbij was, hebben we nog wat bezoekjes gebracht aan belangrijke contactpersonen. Daarna kregen we uiteraard een tour over St. Kitts. Dit eiland is een stuk groter dan Nevis. We zijn naar een Batik shop geweest (het verven van doeken volgens een speciale manier), we hebben het brimstone hill fortress bezocht en beklommen en tot slot zijn we gaan lunchen bij Kittitian, dit is een concept wat hoger in St. Kitts, met een prachtig uitzicht, waar ze alles zelf verbouwen en maken van de dingen die beschikbaar zijn op hun grond. Megaaa luxe, maar het was prachtig en het eten was heerlijk!
We hadden helaas niet zo veel tijd om daar te eten, want we moesten de ferry van 4 uur halen om op tijd terug te zijn in Nevis en het was nog ongeveer 3 kwartier rijden naar de ferry. Maar we gingen uiteindelijk 5 over half 4 rijden, veel te laat.. En de dokter wist zeker dat hij het nog wel ging halen, alsof we in een soort grand prix zaten scheurde hij de weg over, we stegen bijna op.. Het was niet het meest ontspannen autoritje wat we ooit hebben gehad, maar we hebben het gehaald!

Donderdag en vrijdag hebben we het agriculture festival gehad, we moesten achter het kraampje van de dokter zitten en de bloeddruk meten en het BMI van mensen uitrekenen. Er was muziek en veel andere leuke activiteiten en kraampjes.

We vallen lekker op op onze fietsen hier! Niet iedereen houdt er evenveel van, zo zijn we al 3 keer achterna gezeten door honden, die zijn fietsers niet echt gewend.

Verder genieten we nog lekker van het weer in onze vrije tijd!
Dit was het weer voor deze week!

Liefs,
Michelle en Sanne

• 02 April 2017 - 08:43

Anneloes:

Hoi Sanne en Michelle,

Wat leuk om jullie verslagen te lezen en de foto's te bekijken! Het weer ziet er heerlijk uit , maar het zal wel heel warm zijn! Fijn dat de presentatie goed ging. Gelukkig hou je ook nog vrije tijd over om van zon, zee en strand te genieten!
    Groetjes en succes verder!
    Anneloes

• 02 April 2017 - 10:57

Ilse:

Lieve meiden, dank voor julle 2e update! Wat een heerlijke verhalen en wat leuk dat die meneer Liburd behalve dokter ook zo'n leuk gids blijkt te zijn. Have fun.
    Liefs Ilse

• 02 April 2017 - 13:42

Hans En Heleen Van Polen:

Dag meiden,
    Leuk om jullie bevenissen te lezen!! Presentatie geven voor 60 personen is niet niks , ze wilden allemaal graag weten wat jullie onderzoek inhoud? Jullie verhaal klinkt dat jullie wel het een en ander zien en beleven. Hele goeie tijd en groetjes, Hans en Heleen

• 19 April 2017 - 21:54

Monique:

Meiden, wat doen jullie geweldige mooie ervaringen op!
    Geniet ervan en succes met jullie onderzoek.